Close Menu

Oops, Fake-Out

Merck published a journal containing reprinted or review articles that reported data favorable to the drug company, all without disclosing its sponsorship of the journal, says The Scientist. The journal, called the Australasian Journal of Bone and Joint Medicine, was published by a division of Elsevier, to which Merck paid an undisclosed sum, the article says. "To the jaundiced eye, [the journal] might be detected for what it is: marketing," Public Citizen's Peter Lurie says.

To read the full story....

...and receive Daily News bulletins.

Already have a GenomeWeb or 360Dx account?
Login Now.

Don't have a GenomeWeb or 360Dx account?
Register for Free.

The UK and the European Union have come to a sticking point in the negotiation of how the UK might remain involved in the Horizon Europe research program, the Guardian reports.

The New York Times reports that experts pushed during a meeting of an FDA advisory board for the agency to require more safety data from SARS-CoV-2 vaccine trials.

The Washington Post reports Moderna expects that it will have enough data on its candidate SARS-CoV-2 vaccine to submit to regulatory authorities by mid-November.

In Science this week: ANXA11 variants affect calcium homeostasis and stress granule disassembly in ALS, and more.